Jesienny wpis

Nastała jesień. Z wszelkimi jej aspektami. Nie wszyscy lubią tą porę roku. W sumie nie ma co się dziwić. Dzień coraz krótszy, o wiele częściej pada, jest zimno, mgliście, w ogóle tak jakoś depresyjnie... Można byłoby jeszcze długo pisać, jak to teraz jest źle. Ale po co? Przecież nasze biadolenie czy narzekanie i tak nic nie zmieni. Dni będą i tak coraz krótsze, i tak będzie zimno i mokro. Więc, czy nie lepiej się skupić na tym co piękne i dobre?

Już kiedyś o tym pisałem, ale chyba warto przypomnieć, że najważniejsze jest nasze wewnętrzne nastawienie. Jeśli ja z góry założę, że coś się nie uda, że będzie źle, czy że to wszystko nie ma sensu, to rzeczywiście tak będzie. I gdy człowiek słyszy ciągle takie teksty, to może w to w końcu uwierzyć. Pamiętam, że kiedyś mieszkałem w takim miejscu, gdzie codziennie słyszałem, że się nie da, że i tak się nie uda i nie warto próbować. To może człowieka zdołować... Dlatego tym bardziej powinniśmy dbać o nasze wewnętrzne dobre nastawienie, pozytywne myślenie. Ja jako człowiek wierzący staram się to pozytywne nastawieni czerpać z relacji do Pana Boga. Bo jak Bóg mnie kocha, to wszystko inne się nie liczy. I rzeczywiście słowa piosenki Arki Noego "Każdy święty chodzi uśmiechnięty" są jak najbardziej prawdziwe. Szczerze to polecam. Przecież każdy chce być szczęśliwy, dlatego warto o to zadbać!

Dlaczego taki wpis? Bo ostatnio za dużo spotykałem się z takim depresyjnym nastawienie... I nie chcę, żeby mi się ono udzieliło. Naprawdę wolę się cieszyć nawet drobnymi sprawami niż przejmować się, że słońce jest krócej na niebie... Właśnie dlatego długo ostatnio nic nie pisałem. Wolałem ten czas poświęcić na wyjście na zewnątrz i szukania tych krótkich ale jakże pięknych chwil, widoków, miejsc. Bo naprawdę wszędzie można zachwycić się pięknem. Szukajmy tego, a wtedy nawet najbardziej ponury dzień nas nie przytłoczy!

A na zdjęciach jesień z mojej perspektywy!


























Komentarze

  1. Thanks in support of sharing such a pleasant idea, post is
    pleasant, thats why i have read it fully

    OdpowiedzUsuń
  2. Osobiście uwielbiam jesień, to idealna pora roku to dłuższych wycieczek rowerowych o ile nie złapie nas wcześniejsza zima :P .

    OdpowiedzUsuń
  3. Piękno przyrody, która jest Wytworem Stwórcy, potrafi urzekać i uspokajać. Faktycznie, drobne radości, chociażby te, płynące z kontaktu z naturą, która jest stworzona tak, by dotykać serca człowieka, mogą zebrać się w większe i ostatecznie wypełniać człowieka. Jeżeli zachwyca nas piękno świata, to jesteśmy także wrażliwi na piękno bliźniego, bo przecież jesteśmy znakomitym Dziełem Boga, chociaż nie zawsze w to wierzymy. +

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

Popularne posty